Linkbuilding, ale aj cesta zákazníka seolight.sk sú dôležitými faktormi  konverzií a úspešného SEO, teda úspešne vykonanej optimalizácie pre vyhľadávače, ktorá bude prinášať požadované výsledky. Poďme sa preto o niečo bližšie pozrieť na ten linkbuilding, čo môžeme po slovensky nazvať ako budovanie spätných odkazov.

seo výrazy

Je to súčasť optimalizácie, čiže napomáha k tomu, aby sa váš web ocitol na vyššej pozícii vo výsledkoch hľadania. V organických výsledkoch, ktoré užívateľom poskytuje napr. najčastejšie používaný Google. „Googleboti“ zoraďujú nájdené výsledky do určitého poradia a faktorom pri ich zoradení je takisto to, koľko na danú stránku smeruje odkazov a z akých zdrojov.

  • Avšak umiestnenie odkazu má aj tú výhodu, že na neho môže kliknúť čitateľ, ktorý sa razom ocitne na vašom webe. Získali ste návštevníka a potenciálneho zákazníka.

čísla, spojitosť

Klasický princíp budovania linkov spočíva jednoducho v tom, že sa vytvorí napríklad väčšie množstvo textových článkov a do každého z nich sa umiestni odkaz. Tieto články sa následne môžu publikovať na veľa „cudzích“ stránok s tým, že link zahrnutý v tomto článku bude odkazovať na váš web. Podľa tejto klasickej charakteristiky by sa tak mohlo zdať, že dôležitá tu je kvantita. Rýchlo zhotoviť nejaké texty a publikovať ich kde sa len dá.

Súčasné názory seo špecialistov sa však zhodujú na tom, že dôležitá je tu tiež kvalita. Kvalita samotných textov ako aj to, aby sa publikovali na relevantné, funkčné a dobre navštevované weby.

Dôležitá je pritom tiež tematická zhoda článku a stránky či kategórie, kam sa umiestni. Predstavte si, že by ste písali článok o doplnkoch pre cyklistov a publikovali by ste ho na web alebo do kategórie webu, čo sa zaoberá predajom počítačov a mobilov. Bol by to nonsens, nemohli by sme očakávať úspech a ani záujem čitateľov. A toto vie v súčasnosti rozpoznať aj Google, ktorý sa snaží užívateľom poskytovať to najlepšie užívateľské prostredie.